Pilates
De Pilates methode is een oefenmethode voor het gehele lichaam. In de methode wordt gewerkt naar het vinden van de ultieme balans tussen mind & body. Hierbij staat de samenhang tussen kracht, souplesse, bewustwording en controle van bewegen centraal.

Total WorkOut (TWO)
TWO bestaat uit een variatie van verschillende aerobicsvormen (steps, latin moves, aerobics) en krachtoefeningen op muziek. Bij de krachtoefeningen kan er worden getraind met dumbells of worden er grondoefeningen op matjes gedaan. De doelstelling is het verbeteren van kracht, uithoudingsvermogen en het aanzetten van de vetbranding. Kortom TWO is voor het hele lichaam waarbij alle facetten van fitheid aan bod komen.

Circuittraining
Tijdens onze circuittraining train je vijf kwartier onder leiding van de groepsinstructeur. De training bestaat uit verschillende circuitvormen op fitnesstoestellen, trainen op cardio toestellen voor het uithoudingsvermogen en grondoefeningen op matjes voor de buik- en rugspieren. Er wordt uiteraard wel rekening gehouden met fysieke mogelijkheden per individu.

Medische Trainings Therapie (MTT)
MTT groepen trainen onder leiding van de fysiotherapeut. Na de algemene warming-up worden gezamenlijke groepsoefeningen gedaan. Daarna is er tijd voor een individueel fitnessprogramma. Het fitnessprogramma wordt in overleg met de fysiotherapeut opgesteld en gecoacht. Er wordt dus rekening gehouden met fysieke klachten en je traint om herhaaldelijke fysieke klachten te verminderen of te voorkomen. Binnen de MTT hebben wij ook een seniorengroep (MTT-SG, 60+) en een cardiotrainingsgroep (MTT-CTG). De cardiotrainingsgroep is toegankelijk voor mensen met hartklachten en/of een hartoperatie in het verleden hebben gehad.

Intake
De intake is een test om uw algemene fysieke conditie te meten. Naar aanleiding van de resultaten krijgt de instructeur inzicht in uw huidige conditie en van uw belastingsniveau. Met deze gegevens wordt er een persoonlijk en verantwoord trainingsschema gemaakt. Deze intake is noodzakelijk wanneer u gaat vrij fitnessen en wordt bij iedereen afgenomen.

Zaalwachturen
Tijdens deze uren is er een zaalwacht aanwezig die u kan helpen. Mocht u tegen problemen aanlopen of aanpassingen in uw programma willen, dan kunt u tijdens deze uren terecht. Zaalwacht uren zijn bedoeld voor leden die een vrij fitness abonnement hebben.

Rooster Fitness Locatie Geerestein September t/m Juni

 MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdagZaterdagZondag
Vrij Fitness08:00 - 21:3008:00 - 21:3008:00 - 21:3008:00 - 21:3008:00 - 17:0008:00 - 12:00gesloten
Grondoefeningen19:00 - 19:2518:30 - 19:0010:00 - 10:30
18:30 - 19:00
08:30 - 09:00gesloten
Zaalwachturen10:30 - 12:00
(zaalwacht /
intakes)
18:00 - 18:3008:00 - 08:30
09:00 - 12:00
(Zaalwacht / intakes)
gesloten
TWO20.30-21.30gesloten
Pilates18:00 - 19:00
20:30 - 21:30
18:00 - 19:0010:30 - 11:30gesloten
MTT09:00 - 10:15
18:45 - 20:00
20:15 - 21:30
19:00 - 20:1508:45 - 10:00
19:00 - 20:15
gesloten
Seniorengroep13:45 - 15:00 13:45 - 15:00
Cardiogroep10:30 - 11:45
Woudenberg
Beweegt
13:30 - 14:3013:30 - 14:30gesloten
Circuittraining19:15 - 20:3020:15 - 21:30gesloten