Vrij Fitness 
Tijdens de vrij fitness-uren kunt u zelfstandig fitnessen in de oefenzaal waarin diverse toestellen staan voor zowel conditie- als krachttraining.  Daarnaast is er een open ruimte waarin het doen van oefeningen zonder apparaten mogelijk is. U kunt daarnaast gebruiken maken van de verschillende materialen zoals losse gewichten, dynabands en oefenballen.

TotalWorkOut (TWO)

TWO bestaat uit een variatie van verschillende aerobicsvormen en krachtsoefeningen op muziek. Bij de krachtsoefeningen kan er worden getraind met dumbells, of worden er grondoefeningen op matjes gedaan. De doelstelling van de TWO les is het verbeteren van kracht, uithoudingsvermogen en het aanzetten van de vetbranding. Kortom TWO is voor het hele lichaam waarbij alle facetten van fitheid aan bod komen.

Sportspecifieke trainingen

Schaatsen

Bij schaats specifieke conditie en krachttraining wordt er veel getraind op beenspieren/snelheid en algehele fitheid. Oud topschaatser Sicco Janmaat is tegenwoordig niet alleen fysiotherapeut maar ook toptrainer bij het schaatsteam van Jac Orie. Hij heeft een schema ontwikkeld waarin hij de nadruk legt op specifieke spieren zoals het verbeteren van beenkracht.

Tennis

Goed voetenwerk heeft grote voordelen bij tennis. De verschillende ondergronden en variatie in trainingen maakt het niet alleen effectief maar brengt ook een hoop plezier met zich mee.

Running

Met een leuke groep hardlopers creëren we samen motivatie, gezelligheid en doorzettingsvermogen. Onze looptrainers verzorgen verschillende looptrainingen in de bossen van Zeist. De looptrainingen zijn gebaseerd op looptechniek, interval en duurtraining. Ook bieden we ondersteuning naar verschillende hardloopevenementen van verschillende duur en niveau.

Circuittraining

Tijdens onze circuittraining sport je een uur onder leiding van de groepsinstructeur. De training bestaat uit verschillende circuitvormen op fitnesstoestellen, trainen op cardiotoestellen voor het uithoudingsvermogen en grondoefeningen op matjes voor buik- en rug.

Pilates

Pilates is een oefenmethode voor het gehele lichaam. In de les wordt gewerkt naar eht vinden van de ultieme balans tussen body & mind. Hierbij staat de samenhang tussen kracht en souplesse, bewustwording en controle van bewegen centraal.

Bootcamp

Wij geven de bootcamp in de buitenlucht. De outdoor bootcamp daagt je uit het maximale uit jezelf te halen en je grenzen te gaan opzoeken, terwijl je wel op een verantwoorde manier traint. Tijdens de Outdoor Bootcamp wordt er aandacht besteed aan zowel conditie, kracht en samenwerking.

 Golfvitaal

Het doel van Met Golf Vitaal is golfers in de leeftijd vanaf 50 jaar, door middel van groepslessen en aandacht voor het persoonlijke fysieke gestel te stimuleren om vaker, beter en dus met meer plezier te golfen. Het programma duurt 8 weken en een les bestaat uit een fysiek gedeelte, begeleid door onze fysiotherapeut, en een golfspecifiek deel, begeleid door golfprofessional Marco Dijkema van Schaerweijde.

Hatha Yoga

Hatha yoga is een mooie afwisseling tussen inspanning en ontspanning waarbij de adem centraal staat. Door focus op je adem, ben je in staat intenser je houdingen te beleven en dieper te ontspannen. De adem is de verbinding tussen je lichaam en je geest en zorgt daardoor voor balans. Een yogales bestaat uit een evenwichtige verdeling tussen staande, zittende en liggende houdingen. De adem is de dragende kracht van elke beweging. Alle bewegingsmogelijkheden van wervelkolom en gewrichten komen aan bod. In elke oefening zoek je naar het juiste evenwicht tussen ontspanning en kracht. De oefeningen variëren van subtiel tot uitdagend en kunnen aangepast worden aan ieders mogelijkheden. Daarnaast is in elke lesruimte voor ontspanningsoefeningen waardoor een complete ervaring ontstaat. De aandacht gaat naar binnen, naar jezelf.