TotalWorkOut (TWO)

De doelstelling van de TWO les is het verbeteren van kracht, uithoudingsvermogen en het aanzetten van de vetbranding. Kortom TWO is voor het hele lichaam waarbij alle facetten van fitheid aan bod komen. Tijdens deze afwisselende les worden verschillende materialen gebruikt zoals dumbells, matjes of oefenballen. Om de motivatie te vergroten wordt tijdens de les gebruik gemaakt van muziek. De TWO duurt een uur.

Bootcamp

Wij geven de bootcamp in de buitenlucht. De outdoor bootcamp daagt je uit het maximale uit jezelf te halen en je grenzen te gaan opzoeken, terwijl je wel op een verantwoorde manier traint. Tijdens de Outdoor Bootcamp wordt er aandacht besteed aan zowel conditie, kracht en samenwerking. De Bootcamp duurt een uur.

PowerPilates

Tijdens de PowerPilates staat de samenhang tussen kracht, souplesse, bewustwording en controle van bewegen centraal. De les wordt gestart met een warming-up op muziek, vervolgens worden er verschillende oefeningen gedaan gericht op het gehele lichaam. De PowerPilates duurt een uur.

Fitness met Fysio

Voor iedereen die graag wil sporten, maar ook fysieke klachten heeft, is er Fitness met Fysio. De invulling van de les wordt gebaseerd op kracht, conditie, evenwichts -en balanstraining. Fitness met Fysio lessen duren een uur.

Seniorenfitness

Alle 65plussers die op een verantwoorde manier gezond en fit oud willen worden, kunnen deelnemen aan de seniorenfitness. De seniorenfitness begint met een gezamenlijk warming-up onder begeleiding van één van onze therapeuten of orthopedisch bewegingsagogen, daarna traint u zelfstandig in de zaal, de afsluiting is weer onder begeleiding, waarbij er krachtoefeningen, stabiliteit -of evenwichtsoefeningen worden gedaan met een cooling-down.

MBVO

Meer Bewegen voor Ouderen (MBVO) is er voor ouderen die moeite hebben met bewegen en fysieke klachten hebben. Er worden oefeningen gericht op mobiliteit en stabiliteit. Ook samenwerkingsspelletjes zijn onderdeel van het programma. Op aanraden van één van onze therapeuten kunt u instromen in deze groep.

Kinder- en Jeugdfitness

Als je in de groei van je leven bent, is het belangrijk dat je op een verantwoorde manier met het groeiende lijf in beweging bent. Onze kinderfysiotherapeut en orthopedisch bewegingsagogen kunnen hierin begeleiden. Wij hanteren standaard de regel dat minderjarigen starten in de jeugdfitness. In overleg met de begeleiders kan besloten om ook zelfstandig te gaan trainen.

Kinderfitness: tot de leeftijd van 12 jaar.

Jeugdfitness: vanaf 12 jaar.

 Zwangerfit

Zwangerfit is bedoeld voor vrouwen die actief willen worden en/of blijven tijdens de zwangerschap. Er wordt veel aandacht besteed aan de stabiliteit van de  lage rug en bekkenregio, waardoor klachten tijdens de zwangerschap kunnen verminderen of voorkomen kunnen worden. Zwangerfit wordt gegeven door een gecertificeerd ZwangerFit-docent. Let op: deze lessen verhuizen per 1-1-18 van de woensdagavond naar de maandagavond! Bij voldoende animo  voor de ZwangerFit, zal er ook een groep gestart worden op donderdagavond.

MamaFit

Mamafit is een vervolg op de ZwangerFit, de lessen hebben als doel herstel van algehele conditie, spierkracht en stabiliteit na de bevalling. Let op: deze lessen verhuizen per 1-1-18 van de woensdagavond naar de maandagavond!

Grond oefeningen

Indien u geen gebruik wenst te maken van de groepslessen en sport op een Vrij-Fitness abonnement kunt u aansluiten bij de grondoefeningen. Deze worden op verschillende momenten in de week aangeboden, zowel overdag als in de avonduren. De grondoefeningen zullen bestaan uit kracht-oefeningen van armen, benen maar vooral buik- en rug.

  

Graag maken wij u erop attent dat fysiotherapeuten/groepslessen ten allen tijde voorrang hebben op het gebruik van fitnessapparatuur.